joi, 14 februarie 2008

De la ce vine MTV?

Am terminat cu preumblarile muzicale...ma intorc acasa, in camera mea lipsita de televizor si de orisice fel de reviste, unde calculatorul nu s-a mai deschis de fix un an jumate si nici un poster nu-mi acopera peretii. Ies din lumea asta colorata si agitata in care trebuie sa fii tot timpul la curent cu ce freza a venit Rihanna, care-i Timberland si care-i Timberlake, de ce colantii nu se mai poarta si ce drame a avut in copilarie Cristina regina RnB-ului.

Dincolo de toate lucrurile pe care le-am aflat, cel mai rau m-a marcat faptul ca MTV moare. Aparent, generatia MTV a murit demult, odata cu Kurt Cobain, desi au existat niste incercari timide a o resuscita; n-a iesit decat o parodie timida, cu cu totul alte preocupari si tipuri de salut, care s-a numit generatia McDonald's. Si asta a fost tot. A existat apoi o generatie RBD, care s-a transfomat rapid intr-o generatie Tokio Hotel. Dar nici una dintre ele n-a mai reusit sa readuca MTV pe locul pe care l-a avut pe cand fake-urile nu erau o crima, nici in termeni de Converse ca ai lui Kurt, dar cumparati din Piata Amzei, nici in termeni de albume, cumparate o strada mai incolo, de la tarabele din Piata Romana (acum tarabele respective nici nu mai exista, drept dovada). Paradoxal, cand fake-urile nu erau o crima, MTV era vazut ca cel mai autentic statement de generatie.

Mirela de la 2 isi zgariase cu cheia pe peretele de langa usa de la intrare logo-ul MTV. MTV-ul ala inca mai e acolo, si-l vad mereu cand nu merge liftul si trebuie sa cobor pe scari. MTV-ul asta e la televizor, dar nu-l vad niciodata. Si aparent, desi micii povestitori printre care mi-am petrecut ultimele zile il vad tot timpul, nu mai inseamna nimic nici pentru ei. Si ei isi amintesc tot de "MTV-ul ala de cand eram mici mici, mai stiti, ma, ala de dinainte sa apara Andre?" (au si ei reperele lor)

Nu am un discurs de genul mailului aluia care a circulat printre noi toti, cum ca noi am fost ultimii care au jucat Ratele si vanatorii, au mestecat guma Turbo si pe care ii strigau prietenii pe geam sa iasa afara. Mie doar imi pare rau de MTV, si zau ca m-as apuca iar sa ma uit la televizor doar de dragul lui.

5 comentarii:

Anonim spunea...

hehe ... aparent se intoarce roata ... ca doar Video killed the radio star ...

Ştefan Muşat spunea...

Măi, MTV ăla serios îl puteai deosebi după faptul că o melodie precum Suds and Soda by dEUS se afla în Top 20. Printre primele, chiar.
Acum, rapperi de 2 bani ocupă ecranele cu diamante extrase de fraţii lor nu la fel de norocoşi din Nigeria. Păi asta e lume?

Anonim spunea...

va dati seama cum ne simtim noi astia mai batrani cand am pierdut cascadorii rasului si mai ales mihaela..:)).
acu' pe bune, cu mtv-ul se intampla acelasi lucru ca si cu moda- stii teoria mea cu "romanizarea"? - adica ultima moda dar cu un pic de "sclipici" si "auriu", mai a balcani asa?!

Crisa spunea...

Da exact asta s-a intamplat! Pana si P Diddy (sau mai nou Sean Combs, mi-au zis copiii ca e un trend de revenire la nobletea numelui original) cu diamantele lui se inscrie in aceeasi "romanizare" a MTV-ului.

Mai mult nu zic, ca am primit interdictie de sus:-)

Anonim spunea...

Frumos blog, altfel?